۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۶۳۱۹۷

طنز | بیماری "بن سلمانریازیس"

بنا بر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس سنای این کشور، یکی از کرم‌های آسکاریس، به‌تازگی «ترامپ» گرفته است.
بن سلمان و ترامپ کاریکاتور | بیماری بن سلمانریازیس

سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، گروه طنزنویسان حوزوی

«ترامپ: بن سلمان شپش دارد»

(تابناک، ۶ اردیبهشت ۹۷)

انتشار این خبر واکنش‌های زیادی را در بین مقامات و رسانه‌های جمهوری شپشزار در پی داشت. شپش‌نیوز خبرگزاری رسمی شپشزار، بیانیه‌ رسمی وزارت امور خارجه‌ی کشور متبوع خود را در این زمینه منتشر کرد. در این بیانیه ضمن اظهار تأسف از لحن و ادبیات بی ادبانه‌ی همیشگی ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اظهارنظر او مبنی بر شپش داشتن بن سلمان را ناشی از بی‌سوادی یا سوء نیت او دانسته و خواستار عذرخواهی ایشان از آحاد شهروندان شپشزار شد؛ در ادامه این بیانیه آمده است که در حقیقت این برخی از شپش‌های مهاجر هستند که اخیراً بن سلمان گرفته‌اند و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این کشور، در پی یافتن دارویی برای درمان این بیماری است که اکنون دیگر در تداول رایج مردم شپشزار، به نام «بن سلمانریازیس» شناخته می‌شود و اظهار امیدواری کرد که به‌زودی واکسن آن نیز ساخته شود تا دیگر کسی از شهروندان این کشور به چنین بیماری‌ّهای خطرناکی دیگر نشود.

همچنین شپش‌نیوز فاش کرد که بنا بر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس سنای این کشور، یکی از کرم‌های آسکاریس، به‌تازگی ترامپ گرفته است؛ ایشان اعتراف کرده بود که در سفری که به‌تازگی به آسکاریستان داشته است، رئیس مجلس آن کشور در حاشیه‌ی سومین نشست منطقه‌ای مجالس بین‌قاره‌ای این موضوع را بازگو کرده و از کشورهای همسایه جهت ریشه‌کن کردن این بیماری درخواست کمک کرده است.

در پایان این گزارش آمده است که اسنادی نیز در دست هست مبنی بر اینکه چند تن از کرم‌های کدوی ساکن تل‌آویو، دچاری نتانیاهوی شدیدی شده‌اند که حالشان به‌شدت وخیم و بحرانی است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و به علت تدابیر شدید امنیتی حتی اعضای خانواده‌هایشان نیز از وضعیت آنها بی‌اطلاع هستند./۸۴۱/پ۲۰۰/س

 جیم جواتی

ارسال نظرات